ورود/ثبت نام
Erkana

محاسبه آنلاین قیف فروش

۱. جامعه:
چند نفر می‌توانند از محصولات یا خدمات کسب و کار شما استفاده کنند؟

۱۰۰,۰۰۰ نفر

قیف فروش یک مدل بازاریابی است که مراحل مختلف فرآیند خرید را از آگاهی از محصول یا خدمات تا خرید و وفاداری به مشتری نشان می‌دهد.
مراحل قیف فروش معمولاً به شرح زیر هستند:

  1. جامعه: افرادی که می‌توانند از کالا یا محصولات کسب و کار شما استفاده کنند.
  2. آگاهی: مشتریانی از وجود محصول یا خدمات شما مطلع هستند.
  3. علاقه: مشتریانی که به استفاده از محصولات یا خدمات شما علاقه دارند.
  4. انتخاب: مشتریانی که از میان رقبایی که کالا یا خدمات مشابهی ارائه می‌دهند، شما را انتخاب می‌کنند.
  5. خرید: مشتریانی که از شما خرید کرده و خرید خود را لغو یا مرجوع نمی‌کنند.
  6. وفاداری: مشتریانی که پس از خرید، از خرید خود راضی بوده و دوباره از شما خرید می‌کنند و به دیگران نیز پیشنهاد می‌دهند تا از محصولات یا خدمات شما خرید کنند.

برای مثال فرض کنید یک کسب و کار خرده فروشی آنلاین دارید که لباس‌های زنانه گران و لاکچری می‌فروشد. مراحل قیف فروش را می‌توان به صورت زیر در نظر گرفت:

  1. جامعه: زنانی که توان خرید بالایی دارند و یا مردانی که توان خرید بالایی دارند و می‌خواهند برای عزیزشان لباس گران قیمتی خریداری کنند.
  2. آگاهی: عده‌ای که از فروشگاه آنلاین شما اطلاع دارند. شما می‌توانید با مواردی مثل:
    • تبلیغات
    • فعالیت در شبکه‌های مجازی
    • تولید محتوای خوب
    این مورد را ارتقاء دهید.
  3. علاقه: عده‌ای که به لباس‌هایی که می‌فروشید علاقه دارند و حاضرند مبلغ معقولی برای آن بپردازند.
  4. انتخاب: عده‌ای که از بین رقبایی که لباس‌های مشابهی میفروشند، شما را انتخاب کرده و از شما خرید می‌کنند.
  5. خرید: عده‌ای که از شما خرید کرده و پس از آن، از خرید خود راضی هستند و برای مرجوع کردن لباس اقدام نمی‌کنند.
  6. وفاداری: عده‌ای که بار دیگر نیز برای خرید لباس به شما مراجعه کرده و دیگران را نیز تشویق می‌کنند که از شما خرید کنند.